Het gebruik van promotieartikelen kan effectief zijn voor je marketingstrategie. Het is een manier om naamsbekendheid voor je bedrijf te genereren en om mensen met je bedrijf te verbinden. Wat zijn nu voorbeelden van originele promotieartikelen? In dit artikel noemen we er vijf!
1. Pakket paaseitjes
Inspelen op feestdagen of andere speciale dagen is een manier om promotieartikelen te kiezen. Bovendien doe je iedereen een plezier met goede lekkernijen! Bedenk wel dat deze geschenken niet het hele jaar uit te delen zijn en je deze wellicht dus niet in te grote hoeveelheden moet inkopen.
Een leuk idee voor een promotieartikel zijn gepersonaliseerde chocolade paaseitjes, zeker als je die bedrukt met jouw logo. Vrijwel iedereen wordt enthousiast van chocolade, dus ook van dit geschenk! Het is een kleinigheidje dat je kunt geven als je bij klanten op bezoek bent of wanneer je op een evenement aanwezig bent. Je kunt het zakje met paaseitjes zo groot maken als je zelf wilt – afhankelijk van het budget dat je te besteden hebt.
2. Bluetoothspeakers als promotieartikelen?
Ja zeker, hartstikke hip én handig! Ga eens voor een praktisch promotieartikel. Heb je iets meer te besteden per geschenk? Kies er dan voor een bluetoothspeaker te geven aan (potentiële) klanten. Een bluetoothspeaker kun je bestellen in allerlei vormen, soorten en maten. Probeer er eentje te vinden die aansluit bij jouw bedrijf en diensten. Een bluetoothspeaker kunnen mensen gebruiken op alle plekken waar zij muziek willen horen en is een blijvend presentje. Klinkt het al als muziek in de oren?
3. De paraplu
De paraplu blijft een handig promotieartikel. Het is een product dat mensen niet snel zelf kopen, maar wel vaak nodig hebben in dit kikkerlandje. Kies een mooie kleur, het liefst de kleur die bij jouw bedrijfsimago past, en een sierlijke vorm. Als mensen de paraplu niet mooi vinden, zullen ze deze niet snel uit de kast pakken. Het voordeel van de paraplu als promotieartikel is dat je er makkelijk een bedrijfslogo op kunt plaatsen, eventueel inclusief bedrijfsslogan.
4. Gepersonaliseerde wijnfles
Een wijntje op z’n tijd gaat er bij de meeste mensen wel in. Ook is een fles wijn één van de meest gegeven verjaardagscadeautjes, en blijft het dus een populair geschenk. Je kunt de fles wijn personaliseren, door op het etiket een bedrijfslogo en -slogan toe te voegen. Ook kun je een fles wijn in een mooie doos stoppen en deze verzenden naar grote klanten. Op deze manier is het een promotieartikel dat zorgt voor het overbrengen van een sympathiek gevoel van de klant naar je bedrijf.
5. Flesopener
Wanneer je op een beurs of evenement staat en promotieartikelen wil uitdelen, is een wijnpakket minder geschikt, omdat het een te groot cadeau is. Wel kun je ervoor kiezen een flesopener uit te delen. Hier kun je je logo op zetten. Een flesopener wordt vaak gebruikt door mensen en wanneer deze op een feestje op tafel wordt gelegd bereik je toch weer mensen die jouw bedrijfsnaam anders nooit zouden kennen!
Welk promotie-item heb jij wel eens uitgedeeld?