• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

De Slimme Ondernemer

Nieuws en informatie voor de moderne ondernemer in Nederland.

  • Financieel
  • Productiviteit
  • Marketing
  • Op de zaak
  • Vrije tijd
  • Contact

De slimme ondernemer heeft zijn kantoor op orde

Op de zaak · juli 21, 2020

Een slimme ondernemer heeft zijn kantoor op orde. Klinkt logisch, denk je misschien. Echter, in de praktijk is dit nog lang niet altijd het geval. In deze blog gaan wij je vertellen waarom jij jouw kantoor op orde moet hebben. Personeel heeft niet het juiste materiaal om mee te werken, kantoren zijn niet efficiënt ingericht of spullen zijn niet op voorraad. Dat is enorm zonde en levert je bedrijf nadelen op. Daarom is het goed dat je deze blog leest. Allereerst kijken we naar de praktische voordelen. Daarnaast kijken we hoe je dit slim kunt aanpakken en wie je dat eigenlijk moet laten doen.

De praktische voordelen

Wat zijn nu de praktische voordelen van je kantoor op orde hebben?

  • Hoge productiviteit

Doordat het personeel werkt met de juiste materialen, op de juiste stoel zit en altijd spullen op voorraad heeft is de productiviteit altijd hoog.

  • Meer efficiëntie

Dit gaat hand in hand met de hogere productiviteit. Je personeel zal efficienter werken omdat ze simpelweg meer mogelijkheden hebben.

  • Geen last van ‘klagende’ werknemers

Als jij jouw kantoor op orde hebt, geef je je werknemers een reden minder om te klagen. En dit gaat kantoorbreed uiteraard. Van een goede bureaustoel tot voldoende cup-a-soup in de kast.

Hoe pak je dit goed aan?

Maar nu de vraag: hoe pak je dit goed aan. Dit kun je op meerdere manieren doen. Wij hebben een aantal tips voor je.

  1. Praat met je personeel

Vraag je personeel wat ze nodig hebben, wat ze missen op kantoor of wat ze anders zouden willen zien. Daaruit komen waardevolle inzichten naar voren. Daarnaast zal je personeel zicht gehoord voelen.

  1. Zorg dat je voldoende op voorraad hebt

Van de eerdere genoemde cup-a-soup tot aan handzeep. Van WC-papier tot aan inkt voor in de printer. Zorg dat je het op voorraad hebt en voorkom frustraties. Online kun je goedkope kantoorartikelen kopen. Dat wordt ook nog eens de volgende dag bij je op locatie bezorgd.

  1. Laat een expert er naar kijken

Experts hebben eerder met dit bijltje gehakt. Laat daarom iemand kijken naar hoe efficient jouw kantoor is ingericht of je laat je adviseren over kantoorartikelen.

Zelf doen of iemand laten doen?

Als ondernemer of eigenaar van een groot bedrijf heb je het al druk zat. Je doet er dan ook goed aan om iemand aan te stellen of aan te wijzen voor het facilitaire gedeelte binnen je bedrijf. Schroom ook niet om budget vrij te maken voor expertise van buitenaf. Slimme ondernemers weten dat dit zich dubbel en dwars zal terugbetalen.

Categorie: Op de zaak

Patrick

Footer

Volg ons

  • E-mail
  • RSS
  • Twitter

Copyright © 2023 · De Slimme Ondernemer / Partners