• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

De Slimme Ondernemer

Nieuws en informatie voor de moderne ondernemer in Nederland.

  • Financieel
  • Productiviteit
  • Marketing
  • Op de zaak
  • Vrije tijd
  • Contact

Dit zijn de meeste effectieve vormen van signing

Marketing · april 21, 2021

Als ondernemer moet je er altijd voor zorgen dat je blijft opvallen en reclame maakt. Zelfs als het goed gaat met je bedrijf. Bestaande klanten kunnen immers vertrekken. Maar ook om groei door te kunnen maken heb je nieuwe klanten nodig. Een van de manieren om ervoor te zorgen dat je opvalt met je bedrijf is door signing in te zetten. De meeste effectieve vormen van signing bespreken we in dit artikel.

Gevelreclame

Met gevelreclame zorg je ervoor dat je bedrijfspand herkenbaar wordt en kun je nieuwe klanten trekken die je pand passeren. Er zijn verschillende vormen van gevelreclame waaruit je kunt kiezen. Populair zijn onder andere doosletters en freesletters. Beiden zijn zeer stijlvol en te voorzien van verlichting, zodat je reclameboodschap ook ‘s avonds zichtbaar is.


Een alternatief voor doos- en freesletters zijn spandoeken. Met spandoeken wordt het makkelijk om regelmatig een nieuwe reclameboodschap te communiceren. Een spandoek wordt namelijk in een aluminium frame gemonteerd en kun je dus steeds weer vervangen. Door het aluminiumframe ziet een spandoek er op de gevel niet eens zo slecht uit en kan het visueel nog prima ermee door.

Autoreclame

Met de auto ben je dag in dag uit op de weg, dus het is het ideale middel om veel contactmomenten met je doelgroep te maken. Zorg er daarom dat er een duidelijke boodschap op je auto staat die ook nog van een afstand goed leesbaar is.


Beperk de hoeveelheid informatie als je autoreclame inzet. Zorg alleen voor het hoognodige. Dus je reclameboodschap en de contactgegevens. Gebruik visuele elementen alleen om de aandacht te trekken en om je doelgroep naar je boodschap toe te sturen, dus je tekstuele boodschap waar de daadwerkelijke propositie verwoord staat.


Voor wat betreft de vorm van autoreclame, kiezen de meeste ondernemers voor autoreclame in de vorm van autobestickering. Maar carwrapping is ook een optie. Het verschil tussen de twee is dat bij carwrapping de auto compleet met folie wordt beplakt. Bij autobestickering beplakt je slechts delen.


Voor de meeste bedrijven is autobestickering een prima oplossing. Bovendien is het ook iets goedkoper dan carwrapping, omdat je minder folie hoeft te gebruiken en het minder arbeidsintensief is om de folie aan te brengen.

Schakel een communicatiebureau in

Als je als slimme ondernemer niet goed weet hoe je je doelgroep met een aantrekkelijke boodschap kunt prikkelen om contact met je op te nemen, is het raadzaam om reclameadvies te vragen bij je signbureau. Maar niet alle signbureaus hebben de expertise in huis om je naast het bestickeren van je auto ook van communicatieadvies te kunnen voorzien. Wanneer dat het geval is, is het aan te raden om een communicatiebureau in te schakelen. Vervolgens kun je de door hun bedachte communicatieboodschap overdragen aan het signbureau die de bestickering kan verzorgen.

Categorie: Marketing

Patrick

Footer

Volg ons

  • E-mail
  • RSS
  • Twitter

Copyright © 2023 · De Slimme Ondernemer / Partners