Ben je ondernemer en lever je producten aan andere bedrijven, laat dan je dozen bedrukken. Een bedrukte verpakking kan namelijk van toegevoegde waarde zijn voor de manier waarop jouw product wordt gezien, maar creëert ook meer naamsbekendheid. De ontvanger van jouw product zal namelijk meteen zien van wie het pakket afkomt, en als de inhoud naar behoren is dan zal er vaker bij jou worden besteld. Wat zijn nog meer voordelen aan het laten bedrukken van je dozen?
Waarom dozen bedrukken?
Je verpakking is niet zomaar iets. Je verpakt je product niet alleen om het te beschermen, de verpakking zal ook veel over je imago weggeven. Een doos zonder bedrijfsnaam of logo erop zal gauw in de vergetelheid verdwijnen. Vooral afnemers die voor het eerst bij jou bestellen zal je naam minder snel onthouden. Uiteraard wil je dat bestellingen blijven komen, dus laat altijd zien wie je bent voor je iets verstuurd. Een mooi verpakt product zal ook sneller positieve associaties met jouw bedrijf oproepen. Immers wil het oog ook wat. Een afnemer kan een product bestellen bij twee verschillende leveranciers, maar zal uiteindelijk het meest presentabele product opnieuw bestellen. En dat meest presentabel gaat natuurlijk om het totaalplaatje. Houdt dus je oog op de details.
Laat jezelf zien
Dozen bedrukken met jouw bedrijfsnaam of logo hoeft niet duur te zijn. Aangezien het aantal webshops de laatste jaren is gestegen, maken steeds meer ondernemingen gebruik van de kans om hun verpakking extra speciaal te maken. Je kunt als klant immers niet even de winkel binnenlopen, dus je dient wat extra moeite te steken in klanttevredenheid. Webshops bieden vaak op maat gemaakte dozen aan tegen een lage prijs – vooral als je in bulk koopt. Je stuurt je logo en je wensen mee en voor je het weet is je zichtbaarheid vergroot.
Ga voor vertrouwen
Denk van tevoren wel goed na over wat er bedrukt gaat worden. Het moet iets zijn wat bij de klanten blijft hangen. Iets wat vertrouwen wekt na verloop van tijd. Denk eens aan enkele grote retailers en hoe zij dit aanpakken. Neem als voorbeeld grote bedrijven als Bol.com en Coolblue. Waar denk je het eerst aan? Zijn het de bekende kleuren die je binnenschieten? Of de grappige teksten als je de verpakking open maakt? Emotie werkt sowieso altijd goed.
Probeer het uit
Wanneer je voor de eerst keer dozen laat bedrukken is het misschien verstandig om te starten met een kleine oplage als test. Zo kun je eerst eens ervaren hoe de wisselwerking met de leverancier gaat. Ook kun je de reacties meten die je krijgt op de nieuwe dozen.
Tip! Stop eens een leuk relatiegeschenk in de doos erbij. Succes gegarandeerd!