De verpakking is het eerste wat de consument ziet wanneer hij oog in oog staat met jouw product. Het is ook hetgeen dat als eerste de aandacht trekt. En dat is hard nodig, want de consument heeft tegenwoordig veel concurrerende producten om uit te kiezen. . Een aantrekkelijke en unieke verpakking is bewezen een effectieve marketingstrategie die omzetverhogend werkt. En toch besteden niet alle bedrijven hier genoeg aandacht aan. Dat terwijl een professioneel advies bij het bedrukken van verpakkingen jou een enorm voordeel kan opleveren.
De verpakking is een echte blikvanger
Een klant beslist in een fractie van een seconde welk product hem of haar het beste lijkt. Dit proces is vooral onbewust en wordt gestuurd door verschillende factoren, waaronder dus de verpakking. Bij een veelvoud aan keuze valt het oog al snel op het product dat de opvallendste verpakking heeft. Het is dus een goede manier om op te vallen bij de consument! Maar de verpakking moet natuurlijk wel uitstralen waar jij als merk voor staat. Bij het laten bedrukken van je verpakking dien je dus rekening te houden met jouw imago en de productspecificaties.
De specificaties van een goede productverpakking
De positionering en uitstraling van het product en het merk moeten goed naar voren komen in de verpakking. Je wil opvallen, en toch is eenvoud gewenst. Een goede verpakking maakt meteen duidelijk wat het product is en wie het geproduceerd heeft. Indien je gebruik maakt van afbeeldingen, zorg dan dat de afbeelding representatief is voor het product. Je wil het er niet mooier uit laten zien dan het daadwerkelijk is. Dat kan namelijk voor een enorme teleurstelling zorgen bij de koper, waardoor een herhaalaankoop uit blijft. Verder kan er een veelvoud aan materialen, kleuren en ontwerpen gebruikt worden. Een professional kan je hier goed advies over geven.
Een verpakking laten bedrukken door een professional
Het is een goed idee om een professional te betrekken in het ontwerpen en bedrukken van jouw verpakkingen. Dat gebeurt idealiter al vanaf het begin van het ontwerpproces. Zij kunnen jou als slimme ondernemer direct vertellen wat er mogelijk is en je adviseren over goede strategieën. Zo weet je direct waar je aan toe bent en zal het proces snel en vlekkeloos verlopen.