Duurzaamheid is een hot-topic in het dagelijks leven. Of het nu de dagelijkse gang van zaken op de werkvloer is of het privéleven van jouw klanten, als ondernemer kom ook jij steeds meer in aanraking met de vraag naar duurzame initiatieven. Als je een relatiegeschenk wilt geven is het dan ook niet gek eens na te gaan wat hiervoor de milieuvriendelijke opties zijn. Niet alleen de ontvanger van het geschenk, maar ook jijzelf zal hiervan de vruchten plukken. Hieronder lees je alles over de voordelen van duurzame relatiegeschenken en de impact hiervan op de naamsbekendheid van jouw bedrijf.
Ga met de tijd mee en kies voor duurzame relatiegeschenken
Klanten, werknemers, partners en concurrentie: iedereen is tegenwoordig met duurzaamheid bezig. Dan wil jij toch niet achterblijven? Het mooie aan duurzame relatiegeschenken is dat ze te krijgen zijn in alle vormen en maten. Zo kies je heel gemakkelijk een geschenk dat past bij de activiteiten van jouw onderneming, of kun je geschenken bijvoorbeeld laten bedrukken met het bedrijfslogo. Groene cadeaus zijn modern en zullen door relaties absoluut worden gewaardeerd. Er zal over worden gepraat. En zo sla je met een duurzaam relatiegeschenk twee vliegen in één klap: je draagt bij aan een duurzame wereld, maar ook aan de positieve branding van jouw eigen onderneming.
Laat de wereld zien dat je bewust bezig bent met duurzaamheid
Je kunt met jouw bedrijf meedoen aan duurzame initiatieven, geld schenken aan milieuorganisaties of op een andere manier maatschappelijk ondernemen. Hoe deel je deze activiteiten met jouw netwerk? Er is geen betere manier dan jouw bewustzijn te delen dan door het geven van duurzame relatiegeschenken. Waar het delen van een geschenk aan een milieuorganisatie soms kan worden opgevat als ‘kijk mij eens gul zijn’, is het weggeven van duurzame relatiegeschenken een heel vriendelijke manier om de wereld te laten zien dat jij je bewust bent van de impact van jouw handelen. Je raad het al: deze positieve boodschap draagt ook weer bij aan de naamsbekendheid van jouw onderneming.
Duurzame relatiegeschenken zijn een sterke vorm van marketing
Juist omdat relatiegeschenken worden uitgedeeld in jouw netwerk, zijn ze een sterke vorm van marketing. Relatiegeschenken hebben een groot bereik: ze worden door relaties vaak meegenomen op klus of naar een vergadering. Duurzame artikelen kunnen bovendien ook lange tijd worden hergebruikt. Vergeet dus niet op de geschenken een duidelijke boodschap achter te laten die kan worden gelinkt aan jouw bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld een logo zijn, maar ook jullie bedrijfskleuren of slogan.
Wil jij nog meer weten over de voordelen van relatiegeschenken? Klik op de link.