Een holobox is een mooie, innovatieve oplossing die je op verschillende manieren kunt inzetten. Het is een feit dat het een oplossing is om in hoge resolutie levensgrote projecties uit te voeren. Met als doel om personeelsleden en klanten te informeren en te enthousiasmeren over bijvoorbeeld een bepaald product of een dienstverlening. In de entertainmentsector zien we de oplossing ook dikwijls terug. Maar waarom is de hologram box zo handig?
Holobox om te entertainen
In de entertainmentwereld wordt de holobox vaak ingezet om een meeslepende ervaring te kunnen creëren. Je kunt er films, foto’s en video’s en programma’s in 3D mee afspelen en dat zorgt bij de kijker het gevoel alsof ze er middenin zitten. Ook op het gebied van games kan een hologram box van toegevoegde waarde zijn, omdat de speler de speelervaring veel intenser beleeft. Op andere gebieden kan de box dienst doen als een artiest bijvoorbeeld op meerdere podia tegelijk een concert wilt geven of als een artiest een duet met een overleden artiest wilt zingen.
Ideaal om trainingen te geven
Met nietszeggende powerpoints, flipovers en whiteboards een presentatie geven is een klein beetje een achterhaald concept. Met een holobox kun je niet alleen de interesse van het publiek vasthouden, maar je kunt je boodschap ook veel beter en duidelijker overbrengen. Bijvoorbeeld als je complexe concepten moet presenteren. Vooral voor trainingen met betrekking tot de wetenschap, geneeskunde en techniek, zijn de boxen ideale oplossingen waarmee je 3D-modellen kunt tonen, simulaties kunt uitvoeren en virtuele tours kunt geven.
Product promoten met een holobox
Traditionele marketing won’t cut it anymore. Je moet innoveren als je je klant wilt aanspreken en de omzet wilt laten stijgen. Traditionele marketing met afbeeldingen en video’s moet plaatsmaken voor interactieve productpresentaties om ook echt te kunnen overtuigen. Met een holobox is dat mogelijk, omdat je een bepaald product driedimensionaal kan projecteren. Zo krijgt de klant ook een veel beter beeld van wat het product is en hoe het eruit ziet. Op gebied van diensten kan bijvoorbeeld een aantrekkelijke spreker meer vertellen over wat de dienstverlening inhoudt en als dat nodig is, prototypes en samples laten zien.
Kies voor innovatie
De holobox is in te zetten als innovatieve marketingtool en we geven een goed voorbeeld van moderne oplossingen die bijvoorbeeld aan gevels van gebouwen zijn gemonteerd. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven als Netflix en Nike die de nieuwste series of schoenen op een bijzondere manier onder de aandacht brengen. Deze filmpjes worden ook massaal gedeeld op social media, zoals Tik Tok en Instagram. Je kunt er dus flink mee uitpakken en in de slipstream een hoop bereik mee creëren.
Holobox huren of kopen?
Je weet nu dat de hologram box een mooie en innovatieve oplossing is en er zijn nog meer situaties te verzinnen waarin de oplossing tot zijn recht komt. Maar ga je nu direct een forse investering doen of wil je eerst uitgebreid kennismaken met het product? Gelukkig zijn er legio bedrijven die niet alleen de boxen verkopen, maar ook verhuren. Je kunt ook een holobox huren en uitgebreid kennismaken met de oplossing en op basis van je ervaring bepalen of het ook de investering waard is om een permanente box aan te schaffen.